Sunday 20 July 2014

Set Ibu menyusu

Set Ibu Menyusu

Dulunya saya memang nekad nak menyusukan
anak kedua saya dengan susu badan sehingga umurnya 2 tahun. Tapi dalam masa yang sama saya nak badan menjadi sihat. maklumla lepas bersalin kan. Mesti nak segarkan badan dulu kan.. Nak ambil jamu bagai di kata la. Jamu ni agak panas. Saya dah cuba beberapa jenis jamu, malangnya susu terasa makin kurang dan anak pun selalu je nak bebai. Saya yakin mesti ramai ibu-ibu mengalami masalah yang sama kan?



Saya menemui jalan penyelesaian setelah 'bertemu jodoh' dengan Set menyusu dari Shaklee. Walaubagaimanapun konsep utama untuk memperbanyakkan susu adalah demand and supply. Selagi anda kerap mengosongkan payudara, semakin banyaklah susu yang akan dihasilkan. Jangan hanya bergantung pada sesuatu produk untuk menghasilkan banyak susu. Memang tak lah kan.. Contohnya membiarkan payudara melebihi 2 jam tanpa mengepam adalah tidak betul.

Selain itu anda juga tidak boleh terlalu memikirkan berapa kuantiti hasil dari 'tuaian' anda pada sesuatu masa kerana ia tidak sama antara anda dan mommy yang lain. Saya dulu macam tu lah selalu membandingkan hasil pam saya dengan rakan sekerja yang juga ibu menyusu. Mula lah nak stress bila dia dapat sampai 10oz untuk satu sesi mengepam sedangkan saya hanya 5 ke 6oz sahaja. Tetapi apa yang di hasilkan adalah cukup untuk keperluan bayi saya.

Power Pumping juga adalah satu cara untuk memperbanyakkan susu ibu. Ini memerlukan tahap kesabaran kerana anda harus mengepam berselang seli antara payudara kanan dan kiri. Pam sepuluh minit di payudara kanan dan rehatkan dia selama sepuluh minit dan digantikan dengan payudara kiri pula. Lakukan setiap sesi selama sepuluh minit dalam masa satu jam. Lebih efektif jika dilakukan pada waktu tengah malam sekitar jam 2 pagi ke 5 pagi.

Tu adalah tips sedikit sebanyak supaya kuantiti susu tidak merudum di samping mengambil supplement yang dicadangkan.


Saya mencadangkan pada ibu-ibu untuk mencuba set menyusu basic dari Shaklee yang hanya mengandungi tiga jenis produk dan ia diuji secara klinikal bagi menghasilkan produk yang terbaik. Saya pasti anda juga akan jatuh hati seperti saya juga. Yang pastinya ia tidak menjejaskan kesihatan bayi anda. Itu yang penting kan.

Tiga produk yang dimaksudkan adalah Energizing Soy Protein (ESP), ALFALFA COMPLEX dan LECITHIN. Jom kita tengok apa khasiat dan kebaikannya bagi ibu menyusu.

ENERGIZING SOY PROTEIN
Ia adalah sumber protein tinggi yang diperlukan oleh ibu menyusu untuk memberi tenaga terutamanya ibu-ibu yang bekerja dan sibuk dengan tugas harian. Ia juga membantu memekatkan susu ibu supaya anak lebih cepat kenyang. Selain daripada itu, ia berupaya merawat sel-sel yang rosak seterusnya membaik pulih seperti biasa. Boleh di ambil semasa sarapan pagi sebelum memulakan tugas harian.

Lagi Khasiat dan Kebaikan ESP

ALFALFA COMPLEX
 Alfalfa dikenali sebagai raja tumbuh-tumbuhan dan juga diakui sebagai agen penggalak susu yang dipercayai. Ianya kaya dengan Fiber, Vitamin K dan amat sesuai bagi ibu-ibu yang ingin meningkatkan penghasilan susu. Fiber yang terkandung di dalamnya juga membantu dalam pelawasan dan seterusnya membantu membuang angin dalam badan yang mengakibatkan kolik atau kembung perut pada bayi anda. Alfalfa complex boleh digelar jamu moden pada masa kini.

LECITHIN
Lecithin berupaya membantu ibu-ibu menyusu bagi mengurangkan risiko clog duct atau duktus susu tersumbat. Sesetengah ibu kadangkala menghadapi masalah lupa atau short memory, Lecithin juga boleh membantu mengatasi masalah ini. Selain daripada itu, ia juga membantu inositol dan kolin di dalam susu ibu untuk perkembangan otak bayi. Yang bagusnya Lecithin ini ada exstra benefit iaitu dapat membakar lemak berlebihan dalam badan ibu, jadi bolehla ibu-ibu dapatkan bentuk badan yang diidamkan selepas bersalin.




 Tunggu apa lagi ibu-ibu. Jom kita happy breastfeeding dan seterusnya selim melim u olss.. hehe..

Dua Cara mudah Jadi Ahli Shaklee


Untuk konsultansi percuma dan pembelian produk boleh hubungi saya di : 

MAHANI BINTI AHMAD (ID : 922144)
SMS / WHATAPPS : 012 5762379
FACEBOOK : Honey A'ryanaRyan
FANPAGE : Honey A'ryanaRyan House
 BLOG : http://ceritacinta-honeyahmad.blogspot.com/

**Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Jangan segan silu nak komen yaa..