Tuesday 29 April 2014

OSTEMATRIX : PENAWAR KEJANG KAKI (SIMPUL BIAWAK ATAU TARIK MENGKARUNG)

Kat sini mesti ramai yang tak pernah terlepas dari terkena kejang kaki terutamanya wanita yang sedang mengandung. Saya biasa panggil ni tarik mengkarung tapi baru ni ja dengan simpul biawak. Glamor jugak istilah kejang kaki ni kan..hehe..

Dulu masa mengandung amboi sakitnya bukan mainlah kalau terkena tarik mengkarung ni.. kadang2 sampai keluar air mata dibuatnya. Sakitnya bukan kepalang. Selalunya bila nak bangun dari tidur lah. Kalau terkena tarik mengkarung ni, suami lah jadi magsa nak betulkan kaki yang kejang tu. Kalau masa tu suami kerja, alahaii terpaksa la pulihkannya sendiri.. Seksa...

Beberapa kemungkinan punca kekejangan kaki berlaku semasa hamil

 
* Kekurangan nutrien dan garam seperti kalsium atau magnesium dalam darah. Kekurangan ini berlaku kerana bayi anda mengambil apa yang diperlukannya dalam simpanan badan anda.
 
* Uterus (rahim) anda yang semakin membesar memberi tekanan ke atas salur darah besar pada kaki anda. Serta kesan kepada hormon kehamilan iaitu progesteron, boleh memberi kesan kepada otot kaki anda.
 
* Terlalu letih membawa perut yang semakin membesar
 

Cara untuk melegakan simpul biawak @ tarik mengkarung

  • Buat regangan. Mulakan dengan menegakkan kaki dan gerakkan tapak kaki perlahan-lahan. Mula-mula anda akan berasa sakit tetapi perlahan-lahan kesakitan itu akan hilang. (rujuk gambar atas tu)
  • Urut otot yang kejang itu.
  • Jalan perlahan-lahan sehingga kesakitan benar-benar hilang dan anda boleh berjalan seperti biasa.


 Dengan pengambilan suplimen, sedikit sebanyak membantu untuk menambahkan kalsium yang diperlukan oleh tubuh. Pengambilan empat biji Ostematrix Shaklee sehari telah membekalkan 1000mg kalsium yakni kuantiti yang diperlukan oleh tubuh dalam sehari.



Secara ringkasnya saya simpulkan khasiat ostematrix seperti gambar di bawah.





Untuk konsultansi percuma dan pembelian produk boleh hubungi saya di :

MAHANI BINTI AHMAD
SMS / WHATAPPS : 012 5762379
FACEBOOK : Honey A'ryanaRyan
FANPAGE : Honey A'ryanaRyan House
BLOG : www.cheritachentalara.blogspot.com

 **Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Jangan segan silu nak komen yaa..