Monday 23 June 2014

Cara mudah hilangkan kesan gigitan nyamuk

Cara mudah hilangkan kesan gigitan nyamuk

Sekarang ni malam-malam banyak sangatnya lah nyamuk. kadang tu tak kira masa. siang pun banyak jugak la makhluk ni. Kita yang dewasa pun kadang tak tahan dengan rasa gatal apatah lagi anak-anak kita yang kulitnya masih sensitif.




Terdapat beberapa petua orang lama yang boleh digunakan untuk menghilangkan kesan dari gigitan nyamuk ni.
  
1. Sapukan nipis kapur makan di tempat gigitan 
2. Gosokkan dengan kulit pisang (yang di bahagian dalam)
3. Campurkan 1 sudu garam dan 2 sudu air. Jangan larutkan garam tersebut. Sentalkan bahagian yang basah di tempat yang terkena gigitan. rasa gatal akan hilang bersama kesan gigitan.
4. Boleh juga menggunakan cuka epal dengan menyapukan di tempat gigitan.

Walaupun bahan yang digunakan mudah didapati tapi kita ni biasalah kan agak 'malas' nak menyediakan semua petua di atas.

Cara mudah saya ialah dengan menggunakan krim yang amat ajaib ni.


Herbal Blend Multipurpose Creme ia memang banyak membantu saya dalam mengatasi masalah kegatalan anak-anak saya. Kalau terkena gigitan nyamuk tu cepat-cepat sapu kejap je terus takda bintik merah tanda gigitan tu.

Bukan tu saja, kesan ruam panas pun cepat je hilang.                 

Saya suka sangat krim ni sebab ia selamat. Maklumlah anak saya yang nombor dua masih di bawah dua tahun. Nak gunakan yang lain atau petua lama takut kulitnya masih sensitif dan tidak sesuai.


Krim ni adalah penyelesaian masalah saya. Saya tak perlu risau sebab dah jumpa penawar yang berkesan.

Untuk konsultansi percuma dan pembelian produk boleh hubungi saya di :
 MAHANI BINTI AHMAD
 SMS / WHATAPPS : 012 5762379
 FACEBOOK : Honey A'ryanaRyan
 FANPAGE : Honey A'ryanaRyan House
 BLOG : www.cheritachentalara.blogspot.com

 **Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment

Jangan segan silu nak komen yaa..