Wednesday 7 May 2014

Rahsia Shaklee

Sekarang ni sana sini cerita tentang Shaklee. Tapi mesti ada juga yang tak pernah langsung dengar tentang Shaklee. Ataupun ada yang biasa dengar nama Shaklee tapi tak tahu apa istimewanya Shaklee.

Shaklee merupakan syarikat nutrisi yang sudah bertapak hampir 60 tahun dan apakah faktor yang membuatkan Shaklee bertahan sehingga sekarang? Jawapannya sudah pastilah kerana semua suplements yang dihasilkan mereka sangat selamat, berkesan dan juga semulajadi iaitu dihasilkan oleh sumber tumbuh-tumbuhan.


Mengapakah vitamins penting untuk badan?

  • Mencegah stress
  • Menghapuskan radikal bebas dalam tubuh
  • Memberi tenaga yang optimum dan mencegah kelesuan
  • Menjaga sistem saraf
  • Mengawal hormon
  • Memberi kerehatan kepada tubuh

Panduan memilih Vitamin / Supplement

Panduan ringkas mengenai label vitamins.

1. Multivitamin - Perlu ada 12 vitamin dan 7 galian.

2. B Complex
    - Perlu ada 8 B untuk mendapatkan kesan yang lebih baik
    - Pastikan Folic asid dan biotin dibekalkan sekali

3. Vitamins C
    - Pastikan minimum kandungannya 500mg
    - Bersifat ppelepasan masa (sustained realese
    - Diuji secara klinikal

4. Kalsium
     - Pilih supplement kalsium yang mengandungi Vitamin D dan magnesium untuk penyerapan yang  sempurna. Magnesium sangat berguna dalam mencegah kalsifikasi di buah pinggang, pundi kencing dan sendi.

Kenapa Shaklee?

Kenapa Shaklee? Macam kata di awal tadi la..sebabnya Shaklee ni selamat..berkesan.. dan semulajadi. Mereka membuat kajian untuk menghasilkan supplement yang terbaik untuk pengguna.

Contohnya :

Vitamins C Shaklee   adalah natural dihasilkan dari ekstrak bahan semulajadi dengan mengambil intipati yang diperlukan dan menyingkirkan fiber.Sebiji vitamin C shaklee bersamaan 7.5 biji oren. Vitamin natural tidak mendatangkan kesan sampingan

Vitamin sintetik dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang mempunyai ciri2 seakan-akan bahan yang terdapat dalam vitamin. Contohnya asid askorbik (vitamin C) mempunyai formula empirik C6H8O6, jadi gabungan dari molekul karbon, hidrogen dan oksigen ini boleh dihasilkan dari apa bahan bagi menghasilkan asid askorbik.

Vitamin sintetik mempunyai banyak kesan jangka panjang, salah satunya akibat ketidakstabilan bahan2 yang terkandung dalam vitamin sintetik itu sendiri, dan manipulasi kimia yang dilakukan dalam proses penghasilannya. 

Senang kata la kan, perbandingan vitamins semulajadi dengan vitamins sintetik adalah seperti bunga yang asli dengan bunga plastik. Bunga plastik memang lebih murah, mudah didapati dan tahan lama tapi keunggulan bunga hidup tidak dapat ditandingi walau nampak macam mana 'asli' pun bunga plastik itu. Betul kan.







Mana-mana pergi pun mesti kena ingat Shaklee.. Sebab ia SELAMAT, BERKESAN & SEMULAJADI. Sebab tu la ia mampu bertahan sehingga sekarang berbanding syarikat nutrisi yang lain yang silih berganti. Haa lagi satu nak kongsi Dr Shaklee ni la orang pertama yang jumpa Multivitamin pertama di dunia. Hebat kan..






No comments:

Post a Comment

Jangan segan silu nak komen yaa..